04 سپتامبر

میکرونیدلینگ

روش میکرونیدلینگ شیوه ای کم تهاجمی به حساب می آید که برای جوانسازی پوست به کار برده می شود ، این شیوه ی درمانی روشی ایمن برای جوانسازی و زیبا سازی پوست به شمار می آید که دارای مزایای متعددی نیز می باشد .

از جمله کاربرد های میکرونیدلینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

• محو نمودن جای جوش ، سوختگی و یا جراحی
  • از بین بردن چین و چروک های موجود یر روی صورت
  • محو کردن ترک های پوستی
  • بر طرف کردن لک های پوستی
  • درمان شلی و افتادگی پوست

مراحل انجام میکرونیدلینگ

قبل از بکارگیری شیوه ی درمانی میکرونیدلینـگ بایستی بیمار پوست خود را از هر گونه مواد آرایشی و کرم یا لوسیونی پاک کند .

ابتدا پزشک ناحیه ی مورد نظر را توسط پماد بی حسی ، بی حس می کند .

پس از بی حسی ، پزشک سر غلتان دستگاه را بر روی قسمت های پوست حرکت می دهد که منجر به تحریک پوست به بازسازی و تکثیر سلولی خواهد شد .

طول زمان جلسه ی درمانی به ناحیه ی تحت درمان بستگی دارد و بین 5 الی 60 دقیقه زمان می برد .

بین جلسات درمانی بایستی حداقل 6 هفته فاصله باشد زیرا تولید کلاژن زمان بر می باشد .

تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام میکرونیدلینگ

بسته به شرایط پوست هر بیمار ، تعداد جلسات درمانی میکرونیدلینگ متغیر می باشد . به منظور درمان جای جوش هایی که در حد خفیف تا متوسط می باشند باید بین 3 الی 4 جلسه میکرونیدلینـگ انجام داد .

احتمال دارد جهت درمان زخم های ناشی از سوختگی یا رفع ترک های پوستی به 5 جلسه ی درمانی نیاز باشد .

توصیه می شود به منظور رفع چروک های صورت و جوانسازی پوست سالی دو بار از روش میکرونیدلینگ استفاده کنید تا همیشه پوستی شاداب و جوان داشته باشد .

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از نوین ترین شیوه ها جهت جوانسازی پوست می باشد که با اهدافی از قبیل کاهش چین و چروک صورت ، درمان اسکار وجای زخم جراحی ، بستن منافذ باز پوست و رفع آسیب ها و صدمات پوستی انجام می گیرد.

به طور کلی ، میکرونیدلینگ سبب افزایش کلاژن سازی در پوست شده و به این ترتیب منجر به رفع افتادگی پوست می گردد.

انجام میکرونیدلینگ باید یکبار در طول هر 4 یا 6 هفته تکرار شود ، البته تعداد جلسات این روش جوانسازی به وضعیت پوست بیمار بستگی دارد.

لازم به ذکر است که بعد از درمان با میکرونیدلینگ ، پوست حساس و نازک می شود ، لذا بیماران مستلزم رعایت مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ می باشند.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ به شرح ذیل می باشند :

بعد از انجام میکرونیدلینگ به هیچ عنوان به پوست خود دست نزنید و از خاراندن آن خودداری نمایید.

در حالت کلی بعد از پایان پروسه درمان با میکرونیدلینگ ، پوست قرمز شده و تورم دارد ، سپس شروع به لایه اندازی کرده و ملتهب می شود که افراد با مواجهه با این حالت دچار نگرانی می شوند ، اما باید توجه داشت که بروز این علائم کاملا طبیعی می باشد و التهاب بوجود آمده در پوست ، ناشی از باز بودن منافذ پوست است.

لازم به ذکر است که وقوع التهاب طبیعی در پوست پس از جوانسازی با میکرونیدلینگ ، مسئله ای طبیعی و ضروری است ، بنابراین تا یک هفته بعد از انجام این روش ، نباید داروهای ضد التهاب از قبیل ادویل یا بروفن مصرف نمود ، چرا که ممکن است مصرف این داروها سبب اختلال در فرآیند درمان شده و از بروز التهاب طبیعی ناشی از این عمل پیشگیری به عمل آورد.

افراد می توانند برای کنترل التهاب و حساسیت بوجود آمده در پوست ، از کرم های مرطوب کننده استفاده نمایند.

همچنین توصیه می شود افراد پس از میکرونیدلینگ به هیچ وجه از بروملین ، آرنیکا و کمپرس یخ استفاده نکنند ، زیرا این موارد از بروز التهاب طبیعی پوست ممانعت به عمل می آورند.

افراد بعد از پایان میکرونیدلینگ باید تا 24 ساعت مراقب باشند که تعریق نکنند، زیرا به دلیل باز بودن منافذ پوست ، وجود تعریق می تواند سبب ایجاد سوزش در پوست گردد.

بعد از میکرونیدلینگ ، از شستشوی صورت با آب گرم اجتناب کنید و تنها با آب سرد صورت خود را بشویید.

باید از رفتن به حمام  ، استخرو سونا تا 24 ساعت بعد از میکرونیدلینگ پرهیز گردد.

به دلیل افزایش حساسیت پذیری پوست پس از میکرونیدلینگ ، هرگز از کرم های لایه بردار استفاده نفرمایید.

از آنجا که کرم های ضد آفتاب ، مختص پوست های سالم می باشند ، افراد پس از انجام میکرونیدلینگ نباید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند و در صورت نیاز شدید به آن می توانند از کرم های ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده نمایند.

به دلیل اینکه لوازم آرایشی ، محرک پوست بوده و می تواند فرآیند ترمیم را با مشکل مواجه سازد باید به مدت 2 روز از هیچ نوع لوازم آرایشی استفاده نمایید.

افراد بعد از انجام میکرونیدلینگ باید حداقل به مدت 2 هفته ، از برنزه کردن خودداری نمایند و در زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرند.

انجام فعالیت های سنگین پس از میکرونیدلینگ ، ممنوع است.

هزینه میکرونیدلینگ

برای تعیین هزینه در ابتدا بیمار باید توسط دکتر زیبایی معاینه شود تا مشکلات پوست معین شود و در اصل می توان گفت که دکتر زیبایی با توجه به مشکل پوست ، دستمزد خود را تعیین می کند.

جوانسازی پوست صورت | لیفت با نخ
دکتر الهام کفائی با انجام خدمات جوانسازی پوست صورت ، تزریق ژل ، بوتاکس ، ليفت با نخ ، تزريق چربى و... لیزر موهای زائد ، مشاوره لیپوماتیک و ...