04 سپتامبر

میکرونیدلینگ

روش میکرونیدلینگ شیوه ای کم تهاجمی به حساب می آید که برای جوانسازی پوست به کار برده می شود ، این شیوه ی درمانی روشی ایمن برای جوانسازی و زیبا سازی پوست به شمار می آید که دارای مزایای متعددی نیز می باشد .

از جمله کاربرد های میکرونیدلینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

• محو نمودن جای جوش ، سوختگی و یا جراحی
  • از بین بردن چین و چروک های موجود یر روی صورت
  • محو کردن ترک های پوستی
  • بر طرف کردن لک های پوستی
  • درمان شلی و افتادگی پوست

مراحل انجام میکرونیدلینگ

قبل از بکارگیری شیوه درمانی میکرونیدلینـگ بایستی بیمار پوست خود را از هر گونه مواد آرایشی و کرم یا لوسیونی پاک کند. سپس پزشک ناحیه مورد نظر را توسط پماد بی حسی ، بی حس می کند.

پس از بی حسی ، پزشک سر غلتان دستگاه را بر روی قسمت های پوست حرکت می دهد که منجر به تحریک پوست به بازسازی و تکثیر سلولی خواهد شد.

طول زمان جلسه درمانی به ناحیه تحت درمان بستگی دارد و بین 5 الی 60 دقیقه زمان می برد.

بین جلسات درمانی بایستی حداقل 6 هفته فاصله باشد زیرا تولید کلاژن زمان بر می باشد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام میکرونیدلینگ

بسته به شرایط پوست هر بیمار ، تعداد جلسات درمانی میکرونیدلینگ متغیر می باشد. به منظور درمان جای جوش هایی که در حد خفیف تا متوسط می باشند باید بین 3 الی 4 جلسه میکرونیدلینـگ انجام داد.

احتمال دارد جهت درمان زخم های ناشی از سوختگی یا رفع ترک های پوستی به 5 جلسه ی درمانی نیاز باشد.

توصیه می شود به منظور رفع چروک های صورت و جوانسازی پوست سالی دو بار از روش میکرونیدلینگ استفاده کنید تا همیشه پوستی شاداب و جوان داشته باشید.

اقدامات بعد از میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از نوین ترین شیوه ها جهت جوانسازی پوست می باشد که با اهدافی از قبیل کاهش چین و چروک صورت ، درمان اسکار وجای زخم جراحی ، بستن منافذ باز پوست و رفع آسیب ها و صدمات پوستی انجام می گیرد.

به طور کلی ، میکرونیدلینگ سبب افزایش کلاژن سازی در پوست شده و به این ترتیب منجر به رفع افتادگی پوست می گردد.

انجام میکرونیدلینگ باید یکبار در طول هر 4 یا 6 هفته تکرار شود ، البته تعداد جلسات این روش جوانسازی به وضعیت پوست بیمار بستگی دارد.

لازم به ذکر است که بعد از درمان با میکرونیدلینگ ، پوست حساس و نازک می شود ، لذا بیماران مستلزم رعایت مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ می باشند.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ به شرح ذیل می باشند :

• بعد از انجام میکرونیدلینگ به هیچ عنوان به پوست خود دست نزنید و از خاراندن آن خودداری نمایید.
  • در حالت کلی بعد از پایان پروسه درمان با میکرونیدلینگ ، پوست قرمز شده و تورم دارد ، سپس شروع به لایه اندازی کرده و ملتهب می شود که افراد با مواجهه با این حالت دچار نگرانی می شوند ، اما باید توجه داشت که بروز این علائم کاملا طبیعی می باشد و التهاب بوجود آمده در پوست ، ناشی از باز بودن منافذ پوست است.
  • لازم به ذکر است که وقوع التهاب طبیعی در پوست پس از جوانسازی با میکرونیدلینگ ، مسئله ای طبیعی و ضروری است ، بنابراین تا یک هفته بعد از انجام این روش ، نباید داروهای ضد التهاب از قبیل ادویل یا بروفن مصرف نمود ، چرا که ممکن است مصرف این داروها سبب اختلال در فرآیند درمان شده و از بروز التهاب طبیعی ناشی از این عمل پیشگیری به عمل آورد.
  • افراد می توانند برای کنترل التهاب و حساسیت بوجود آمده در پوست ، از کرم های مرطوب کننده استفاده نمایند.
  • همچنین توصیه می شود افراد پس از میکرونیدلینگ به هیچ وجه از بروملین ، آرنیکا و کمپرس یخ استفاده نکنند ، زیرا این موارد از بروز التهاب طبیعی پوست ممانعت به عمل می آورند.

ادامه مراقبت های بعد از میکرونیدلینک

• افراد بعد از پایان میکرونیدلینگ باید تا 24 ساعت مراقب باشند که تعریق نکنند، زیرا به دلیل باز بودن منافذ پوست ، وجود تعریق می تواند سبب ایجاد سوزش در پوست گردد.
  • بعد از میکرونیدلینگ ، از شستشوی صورت با آب گرم اجتناب کنید و تنها با آب سرد صورت خود را بشویید.
  • باید از رفتن به حمام  ، استخرو سونا تا 24 ساعت بعد از میکرونیدلینگ پرهیز گردد.
  • به دلیل افزایش حساسیت پذیری پوست پس از میکرونیدلینگ ، هرگز از کرم های لایه بردار استفاده نفرمایید.
  • از آنجا که کرم های ضد آفتاب ، مختص پوست های سالم می باشند ، افراد پس از انجام میکرونیدلینگ نباید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند و در صورت نیاز شدید به آن می توانند از کرم های ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده نمایند.
  • به دلیل اینکه لوازم آرایشی ، محرک پوست بوده و می تواند فرآیند ترمیم را با مشکل مواجه سازد باید به مدت 2 روز از هیچ نوع لوازم آرایشی استفاده نمایید.
  • افراد بعد از انجام میکرونیدلینگ باید حداقل به مدت 2 هفته ، از برنزه کردن خودداری نمایند و در زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرند.
  • انجام فعالیت های سنگین پس از میکرونیدلینگ ، ممنوع است.

هزینه میکرونیدلینگ

برای تعیین هزینه در ابتدا بیمار باید توسط دکتر زیبایی معاینه شود تا مشکلات پوست معین شود و در اصل می توان گفت که دکتر زیبایی با توجه به مشکل پوست ، دستمزد خود را تعیین می کند.

جوانسازی پوست صورت | لیفت با نخ
دکتر الهام کفائی با انجام خدمات جوانسازی پوست صورت ، تزریق ژل ، بوتاکس ، ليفت با نخ ، تزريق چربى و... لیزر موهای زائد ، مشاوره لیپوماتیک و ...

نوزده + پنج =